ریپورتاژ آگهی در تندیس بازار شام - ایده هایی که شما را به یک تولید کننده ی محتوای موفق تبدیل می سازد

امروز:

ایده هایی که شما را به یک تولید کننده ی محتوای موفق تبدیل می سازد

کارشناس حرفه ای تولید محتوا، برای رسیدن به این نقطه آموخته است که هر روز باید تلاش مستقیم برای پیشرفت دادن توانایی های خود در تولید مطالب جدید و نو به کار برد.

اگر شما در ابتدای راه تولید محتوا قرار دارید، برای تبدیل شدن به یک کارشناس تولید محتوای حرفه ای روش هایی وجود دارد که می توانید به کمک آن ها سطح خود را بالا برید.

برای ساختن یک محتوای تاثیرگذار و موفق باید مخاطب خود را با محتوای خود به شکل معنی داری مرتبط سازید. اما چطور می توانید به این دست یابید؟

تولید کنندگان محتوا اغلب با فقدان منابع اصلی برای تولید محتوای منحصر به فرد، و مرتبط مواجه می شوند. و پیدا کردن منبعی که آن ها را به تولید محتوای ناب هدایت کند، اغلب زمان زیادی خواهد برد. با این ایده ها شما می توانید به سرعت و به طور مرتب مطالب دلخواه خود را تولید کنید.


تولید محتوای حرفه ای


آماده سازی یا توجه دائمی به اخبار و موضوعات روز

شما باید به صورت مداوم و مستمر در شبکه های اجتماعی حضور داشته و از طریق مطبوعات آنلاین و جهانی اخبار روز را پیگیری کرده و کاملا نسبت به موضوعات روز دنیا و مباحثی که مورد توجه مردم قرار دارد، آگاهی داشته باشید.
به این شکل ایده های تولید محتوا پشت سر هم در ذهن شما شکل گرفته و حتی می توانید سرفصل های آن ها را در یک دفترچه ی یادداشت نگهداری کنید.
به این شکل زمانی که قرار باشد حول محور خاصی به تولید محتوا بپردازید، می توانید از آخرین عناوین و سرفصل ها برای آن مورد خاص بهره ببرید.
به این شکل زمان کمتری را برای جستجوی منابع جهت تولید محتوا از دست خواهید داد.

مدیریت زمان


حتی در ساده ترین شرایط نیز شما به برنامه ریزی زمانی که در اختیار دارید، احتیاج خواهید داشت. شما می باید زمان لازم برای تولید محتوای خود را در فواصل مشخص تعیین و مرزبندی نمایید، تا در نهایت به یک روال کلی دست یابید.
در دنیای بازاریابی محتوا این سیستم "وبلاگ در دسته بندی" نامیده می شود. در اینجا ایده های ثبت شده ی قبلی می توانند در زمان بندی به کار آمده و حتی در نوشتن یک محتوا ممکن است از چند ایده به صورت همزمان بهره بگیرید.
هنگام نوشتن مجبورید طبق زمان بندی پیش رفته و از اتلاف وقت به اندازه ی قابل توجهی جلوگیری خواهد شد. حتی شما می توانید از یک کرنومتر استفاده کرده و زمان مشخصی برای نوشتن یک مطلب با تعداد کلمات معین در نظر بگیرید.

خلاقیت را همیشه همراه داشته باشید

اگر به راستی تصمیم گرفته اید به یک تولید کننده ی محتوای حرفه ای تبدیل شوید، باید قید تقلید کردن از روی دست دیگران را زده و برای شروع تولید هر محتوایی خلاقیت فردی خود را به کار گیرید. شما ممکن است یک ایده را بارها و بارها بنویسید و باید قابلیت این را داشته باشید که این ده ها بار نوشتن را هر بار به متنی نو و تازه و خواندنی تبدیل سازید.
تنها در این صورت است که می توانید اطمینان داشته باشید خواننده های خود را اغنا ساخته و آن ها را به خواندن مطالب خود ترغیب نمایید.

از منابع معتبر استفاده کنید


نکته ی دیگری که همیشه هنگام تولید محتوا باید در نظر داشته باشید، استفاده از منابع معتبر است. طبیعتا شما زمانی که قصد دارید در مورد موارد خاصی اطلاعاتی را ارائه کرده و یا حتی اخباری را بازگو نمایید، به منابعی مراجعه نموده و با تکیه بر آن منابع خبر و یا اطلاعات مورد نظر را تولید کرده و انتشار می دهید.
در صورتی که این منابع به اندازه ی کافی معتبر و قابل اتکا نباشند، محتمل است که محتوای تولید شده و منتشر گشته از جانب شما دارای اشکالاتی باشد. این اشکالات می توانند از اخبار کذب شروع شده و تا اطلاعاتی نادرست درباره ی موضوعات مهم ادامه پیدا کند.
به این شیوه خوانندگان و مخاطبان شما به سرعت اعتماد خود را نسبت به مطالب ارائه شده و کلیه ی محتوایی که از این مجرا بیرون می آید، از دست خواهند داد و زحمات کلی تان از بین خواهد رفت.
کمال گرایی را کنار بگذارید
شما قرار است یک تولید کننده ی محتوای حرفه ای باشید، اما به هیچ وجه قرار نیست که به عنوان یک استاد ادبیات ظاهر شوید. رعایت دستور زبان در تولید محتوا کاملا اهمیت دارد، اما اگر بخواهید خیلی به کمال گرایی در دستور زبان وارد شده و از جملات سنگین ادبی استفاده کنید، مخاطب خود را که علاقه مند به خواندن زبانی عامیانه و قابل فهم است، خسته کرده و حتی ممکن است در نیمه ی راه وی را از دست بدهید.
فرصت های اصلی به خصوص در دنیای وب از آن محتواهایی می شود که با زبانی قابل فهم، روان و ساده و به دور از تکلفات به بازگو کردن مطالب مطمئن و دارای ارزش های اطلاعاتی غنی می پردازند.

از خواندن دست نکشید

شما ممکن است روزها و روزها به تولید محتوا پرداخته باشید و خود را در این حرفه کاملا حرفه ای احساس کنید. اما زمانی که از خواندن دست کشدیه و خود را نسبت به مطالعه ی روزانه بی نیاز احساس کنید، دنده عقب شروع شده و کیفیت و کارایی خود را رفته رفته از دست خواهید داد.
در واقع با کنار گذاشتن خواندن شما در همان پله ای که بودید باقی مانده و دیگران همچنان به بالا رفتن و ارتقا ادامه می دهند. به این سبب بدیهی ست که رفته رفته از این رقابت دائمی در نوشتن مطالب ارزشمند و درجه دار بیرون می روید.


نوشته شده در : سه شنبه 18 اردیبهشت 1397  توسط : هلی سیستم.    نظرات() .

برچسب ها: تولید محتوا ، کارشناس تولید محتوا ،